2012. szeptember 25., kedd

Első lépések a projekt megvalósítása felé...

Ahogy Eszter is írta, felosztottuk a témákat. Az én feladatom volt, hogy utánanézzek a pedagógus továbbképzéseknek az IKT-vel kapcsolatban.

Ma váratlanul lett egy kis szabadidőm, úgyhogy belevetettem magam a témába. Az előfeltevésem az volt, hogy elég nehéz dolgom lesz, nem hittem volna, hogy túl sok ilyen témájú képzés van. Hát meglepődtem.
Kezdésképpen a jó öreg Google barátunkkal közöltem, hogy milyen témában kérek tőle használható oldalakat, amit ő készségesen teljesített is. Ezekről a honlapokról ide-oda ugrálva előbb-utóbb össze tudtam rakni a teljes képet, hogy kik indítanak ilyen továbbképzéseket, milyen konkrét témákban, és persze mennyiért és hány órában. Sikerült rábukkannom a témában talán egyik leghasznosabb összefoglalóra is, amit Réthey Andrea és Demeter József készítettek. Ezt ti is elolvashatjátok itt: http://ikt.kir.hu/Cikk.aspx?id=2112&page=1
Ez az oldal képezte a témában készített gondolattérkép-részemnek is az alapstruktúráját, de erről egyenlőre többet nem árulok el, majd ha kész lesz a teljes térkép, úgyis megláthatjátok! (Erre legkésőbb hétfőig kell csak várnotok;) ).

A Pedagógus-továbbképzések Jegyzékét mindenki kedvére bogarászhatja, mert itt aztán tényleg mindenféle képzést lehet találni. Ha a találatokat leszűkítjük a "számítástechnika, informatika" területére, azon belül az"infokommunikációk technológiára", még akkor is 161 találat van. Amit ebből mindenképp kiemelnék (ha már gyógypedagógiát tanulunk..) "Az IKT módszereinek és eszközeinek alkalmazása a sajátos nevelést igénylő gyerekek fejlesztésében, oktatásában" képzést, amely minden gyógypedagógus (és tanító/tanár) számára hasznos lehet, főleg ha nem szereztek/szereznek ezen a téren tapasztalatot, ismeretet.

Találtam egy olyan továbbképzést is, ami ingyenes! volt, és nekem úgy tűnt, hogy elég jó betekintést kaphattak a résztvevők az IKT eszközökről, és azok használatáról. Akit érdekel, itt meglesheti: http://iothu.visibli.com/eca2d8b5750bc009/?web=a8be4f&dst=http%3A//www.szoval.eu/esemenyek/pedagoguskepzes Sajnos ez tavasszal volt, és nem találtam ehhez hasonló aktuális képzést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése