Az ELTE-n, egy "IKT és web 2.0 a gyógypedagógiában" nevezetű kurzus keretében a félév során csoportban kell dolgoznunk egy projekten. Ez a blog pedig tanulási naplóként funkcionál, tehát a projekt során felmerülő kérdéseinket, problémáinkat, megoldásainkat, kapcsolódó tapasztaltainkat, gondolatainkat osztjuk itt meg. A téma, amely a mi csoportunknak jutott, az akadálymentesítés. Ezen belül is leginkább az IKT eszközök területén vett akadálymentesítés.
2012. szeptember 29., szombat
elméleti háttér a világhálóról...
Majdnem egy hét hallgatás után újabb hírekkel állhatok elő. A héten ugyan nem sok lehetőségem volt elmélyülni az IKT elméleti hátterében (micsoda metafora!), ma délután nekiláttam Rékához hasonlóan utólérni szorgalmas csoporttársainkat (különben öröm nézni, milyen szépen alakul a gondolattérképünk :)).
A legszebb a mai munkámban az volt, hogy a témához hűen ki sem mozdultam a szobámból, ahol a laptopommal és egy zacskó ízetlen kölesgolyóval kellemes szimbiózisban alkothattam.
Találtam például egy izgalmas prezentációt (jól föl is használtam) a slideshare-en, aminek az az érdekessége (mármint a slideshare-nek), hogy szintén a kurzus áldásos hatása, hogy megismerkedtünk. :)
Olvastam egy jókis tanulmányt a magyarországi iskolák IKT-felszereltségéről is, igen tanulságos volt. Egyrészt jobb a helyzet, mint gondoltam: ma már azért minden suliban van számítógép, meg internet és általában 6 évnél fiatalabb gépek. Persze-persze ez még nem olyan nagy szám, csak én még ennél is szkeptikusabb voltam. Ami viszont igen szomorú, hogy az IKT-felszereltség leginkább az infótermekre korlátozódik, kevéssé az egyéb szaktermekre, pedig hajj de jól lehetne használni ezeket a vackokat pl. magyarórán (minden szentnek maga felé hajlik a keze... :)).
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése