2012. november 3., szombat

A brossúrakészítés rejtelmei

Nos, amint azt olvashattátok, én készítettem el a csoport brossúráját. Sokat gondolkoztam, hogy ehhez milyen programot használjak. Kezdetnek beírtam a google-ba, hogy "online brochure maker", és tulajdonképpen három olyan program volt, ami szóba jöhetett: mybrochuremaker.com, mycreativeshop.com és a jukeboxprint.com. Itt mindegyiknél megnéztem, milyen minták állnak rendelkezésre, van-e olyan, ami passzolna a mi elképzeléseinkhez. Most nézzük meg egyesével ezt a három programot.

Mybrochuremaker.com
Itt nem találtam túl sok mintát, és egyiket se éreztem a témánkhoz passzolónak... De mikor már nagyon elegem lett a jukeboxprint-ből, megpróbálkoztam ezzel is. A szerkesztés regisztrációhoz kötött (mint az összes többi oldalon is), ezt meg is tettem. Ezután próbáltam keresgélni a minták között, de továbbra se találtam megfelelőt...
Azért annyit láttam a programból, hogy a megadott sémák viszont jól szerkeszthetőek, az adott design elemei kicserélhetőek, formázhatóak. Szerintem ha az illető talál a témájához passzoló mintát, akkor nagyon szuper brossúrát tud készíteni.

Mycreativeshop.com
Nagyon szimpatikus volt számomra ez a honlap, itt is kezdtem (volna) el készíteni a brossúránkat. Majd regisztráció után döbbentem rá, hogy ahhoz, hogy a rengeteg minta valamelyikét el tudjam kezdeni szerkeszteni, meg kéne rendelni/venni az adott mintát... Itt döntöttem úgy, hogy másik honlapot választok. Azonban arra még nem jöttem rá, hogy a regisztrációmat hogyan tudnám törölni....
Amúgy nagyon szimpatikus volt a honlap. Ennyiféle mintát sehol máshol nem láttam, szépek, igényesek. A brossúra mellett szórólapot, hírlevélmintát, képeslapot és névjegykártyát is lehet készíteni. Nagyon igényesen elkészített honlap!

Jokeboxprint.com
Végül erre esett a választásom, és ebben készült el a remekmű. Itt regisztráció nélkül is készíthetünk brossúrát, azonban ha szeretnénk elmenteni (ami nem árt...), ahhoz már szükséges regisztráció. Itt én nem találtam előre elkészített mintákat, csak a méretet választhatjuk ki, hogy kétfelé vagy háromfelé hajthatós legyen, álló vagy fekvő helyzetben. Ez tetszett meg, hogy itt teljesen egyedi brossúrát tervezhetek, azzal a háttérrel amivel szeretném, olyan elrendezésben, annyi képpel és szöveggel, ahogy csak nekem tetszik :)
A feltöltött képeket is jól kezelte, különböző alakzatokat lehet beszúrni. A szerkesztés nagyon egyszerű, logikus, nem okozott nehézséget a használata. Nekem nagyon tetszett!
A probléma az volt, hogy ez tényleg csak béta verzió... tehát van még mit fejleszteni rajta. Az elkészített elemek megjelenítésével akadtak gondjai, néha "fehér doboz" jelent meg egy-egy oldalon, ami eltakarta a már rajta lévő tartalom egy részét. Ez főleg a mentett verzió betöltésekor jelentkezett. Emiatt készült a brossúra külseje és belseje külön. Vagy másik probléma volt, hogy a beszúrt képet nem tudtam újra átméretezni, vagy áthelyezni. (Ez igen sok bosszúságot okozott...) Ha mindezeket a problémákat sikerül kiküszöbölniük, akkor egy nagyon szuper brossúraszerkesztő program lesz.
A brossúrakészítőn kívül mindenféle kártyákat is találhatunk, rendelhetünk, pl: képeslap, névjegykártya, szórólap, levél-fejléc stb.

Mindhárom oldalon természetesen megrendelheted tőlük a megtervezett borssúrát, ők kinyomtatják, és elvileg még házhoz is szállítják (ami nem tudom, hogy mekkora távolságon belülre érvényes, ennyire már nem mélyedtem bele a programokra).

2 megjegyzés:

  1. :) Klassz, hogy vannak ilyen programok.
    Mondjuk én az InDesing-ra szavazok! Bár az egy bonyolultabb (Adobe programcsomag része) kiadványszerkesztő program, de viszonylag logikus és rengeteg lehetőséget rejt. Élmény vele kísérletezgetni. Anna, ha még a jövőben te vállalod az ilyeneket, vagy valamikor szükséged lesz hasonló szerkesztésre, próbáld ki;) Amúgy nagyon klassz lett a brossúrátok.

    VálaszTörlés
  2. De akkor ez nem online program, ugye? Köszi az ötletet, legközelebb kipróbálom ;)

    VálaszTörlés