Az ELTE-n, egy "IKT és web 2.0 a gyógypedagógiában" nevezetű kurzus keretében a félév során csoportban kell dolgoznunk egy projekten. Ez a blog pedig tanulási naplóként funkcionál, tehát a projekt során felmerülő kérdéseinket, problémáinkat, megoldásainkat, kapcsolódó tapasztaltainkat, gondolatainkat osztjuk itt meg. A téma, amely a mi csoportunknak jutott, az akadálymentesítés. Ezen belül is leginkább az IKT eszközök területén vett akadálymentesítés.
2012. október 14., vasárnap
A gondolattérképünk és egy kis összefoglaló
Íme a gondolattérképünk, aminek készítéséről mindannyian postoltunk már egyet-egyet, de rájöttem, hogy a végső produktumot elfelejtettük megosztani Veletek. Ezt a hiányosságot pótlom most.
A gondolattérképen jól látszik, hogy négy részre osztottuk fel a témát, mindenki a saját részét dolgozta ki. (Ezek a részek: az IKT akadálymentesítés elméleti alapjai, törvényi háttere, pályázati lehetőségek és pedagógus továbbképzések.) A tervünk ugyebár az, hogy ezen információk alapján megpróbálunk majd megtervezni egy osztálytermet, amelyben egy látássérült és egy tanulásban akadályozott tanuló van, és felszerelni a számukra legmegfelelőbb IKT eszközökkel. Ahhoz, hogy ezt ki tudjuk vitelezni, elengedhetetlen volt a gondolattérképen megjelenített információk begyűjtése.
Amint láthatjátok a postokból, most arra fektetünk nagyobb hangsúlyt, hogy a virtuális osztálytermünkbe megtaláljuk a legmegfelelőbb eszközöket mind a látássérült, mind a tan.ak-os tanuló számára, nem megfeledkezve az osztály többi tagjáról és a pedagógus megfelelő felkészítéséről sem. Lassan kezd összeállni a kép... vagyis az osztályterem :D
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése