Egy 2004-es cikket ajánlok a figyelmetekbe:
Felzárkóztatás: számítógéppel
A link: http://hirmagazin.sulinet.hu/hu/oktatas/felzarkoztatas-szamitogeppel
Egy részletet szeretnék kiemelni:
" Az
igazi akadályt jelenleg az jeleni, hogy az informatikai módszerek
használata a tanároktól rengeteg többletmunkát követel meg, és nagyon
sokan anyagi ösztönzés nélkül vonakodnak a jelentős többletterheléstől."
Fehér Péter 2008-as tézis füzete: Internet és számítógéppel segített a kistelepülések iskoláiban, a kiemelt részek által bennem felmerült kérdésekre adhat választ.
A teljes cikket ezen a linken lelitek:
http://www.edu.u-szeged.hu/phd/downloads/feher_tezis_hu.pdf
Az egyik hipotézis, hogy a számítógép és internet hozzáférés, még nem elégséges az oktatási informatika széleskörű elterjedéséhez. A kutatás azt igazolta, hogy az sem elégséges a mindennapi oktatásba való bevezetéshez, ha a pedagógus elvégez egy számítógép kezelői tanfolyamot pl. ECDL. Hanem olyan képzésre van szükség, ami a módszertani elemeket is hangsúlyozza pl. EPICT.
A következő hipotézis talán még érdekesebb, miszerint a frissen végzett pedagógusok iskolába kerülésével felgyorsulhat az oktatási informatika elterjedése. A hipotézis nem igazolódott. A legeredményesebbek azok a körülbelül 10 éve pályán levő pedagógusok, akik módszertani tapasztalatukat, az informatikai eszközök magas szintű használatával kapcsolják össze.Ez mutatja, hogy frissen végzett pedagógusok informatikai tudása még mindig nem teljesen kiforrott (persze reméljük, hogy ez már 2008 óta is sokat fejlődött), módszertani tapasztalat szerzésére pedig természetesen időre van szükség.
A kutatás számunkra érdekes harmadik eredménye, az az öngerjesztő folyamat, hogy szervezett továbbképzésben résztvevő legtöbb pedagógus az, aki napi szinten foglalkozik önképzéssel is. Hm.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése