Az ELTE-n, egy "IKT és web 2.0 a gyógypedagógiában" nevezetű kurzus keretében a félév során csoportban kell dolgoznunk egy projekten. Ez a blog pedig tanulási naplóként funkcionál, tehát a projekt során felmerülő kérdéseinket, problémáinkat, megoldásainkat, kapcsolódó tapasztaltainkat, gondolatainkat osztjuk itt meg. A téma, amely a mi csoportunknak jutott, az akadálymentesítés. Ezen belül is leginkább az IKT eszközök területén vett akadálymentesítés.
2012. december 8., szombat
A féléves projekt retrospektív nézőpontból :)
A félév végéhez közeledve időszerűnek érzem, hogy röviden összevessem saját szemszögemből az év elején elkészített projekttervünket a megvalósult tevékenységgel.
Örömmel közölhetem, hogy a szeptemberben megfogalmazott céljainkat: "Egy képzelt általános iskolás osztály infokommunikációs eszközökkel való megsegítésének menete. Az oda járó integráltan tanuló gyermekek (látássérült, tanulásban akadályozott) eszközigényének feltárása. Ezek beszerzésének finanszírozása (Mit biztosít a törvény? Milyen pályázati lehetőségek vannak?) Van-e lehetőség a pedagógusok továbbképzésére a témában? Ha igen, akkor milyen formában?" maradéktalanul teljesítettük. Az információgyűjtéshez általunk kijelölt forrásokat is szinte mind igénybe vettük. Olvastunk szakmai blogokat, honlapokat, törvényeket, némi szakirodalmat, illetve végső soron az interjú is elkészült. Sajnos ez utóbbi holt vágánynak bizonyult a projekt szempontjából, azért még mielőtt végleg lezárnánk a félévet, készítek majd egy bejegyzést az interjúról is (illetve arról,hogy miért nem tudtuk végsősoron felhasználni). Az év elején vállalt (vagyis a kurzus teljesítéséhez szükséges) "termékeket" mind időben elkészítettük, ezen kívül tudtuk tartani a saját magunk számára kitűzött időpontokat, köztes határidőket is. Azt hiszem a három feladat közül a brossúrakészítést élveztük a legjobban, bár a technikai része Pannira hárult, lehet, hogy neki nem ez a véleménye, én viszont egyértelműen a brossúrát tartom a projekt "csúcsának". A prezi is nagyon jó lett, csak a technikai csavarok kicsit elrontották a végét (minőségromlás a webinariumbnan). A folyamatos ön- és társkontrollt, amihez kérdéseket írtunk a projekttervben, leginkább szóban végeztük. Sokszor találkoztunk az óra előtt egy vagy fél órával, leginkább ilyenkor beszéltük meg a projekttel kapcsolatos egyéb teendőket, illetve a projekt lezárt szakaszainak értékelését. A csoporton belüli kommunikáció ezen kívül leginkább e-mailben zajlott. A közös termékek létrehozásához például soha nem gyűltünk össze fizikailag, a kapcsolattartás kizárólag online zajlott. Ez egyébként a webinarium készítésénél volt a legnagyobb élmény. Visszatérve a projektszakaszok értékeléséhez, lehet, hogy érdemes lett volna valamiféle előre elkészített táblázatban értékelni saját teljesítményünket, mérhető formában. Legalábbis legközelebb érdemes lesz elgondolkodni rajta, hogy ne találjunk-e ki erre valamit.
A projekt elején megírt értékelési szempontok alapján én most úgy érzem, hogy
- sikerült a gyakorlatban jól alkalmazható tudásanyagot felhalmoznunk (szerintem ez a projektünk legnagyobb előnye)
- a prezi információtartalmát optimálisnak érzem, jól ki tudtuk használni a 20 percet
- szakmai megalapozottság terén még lehet fejlődni (legalábbis nekem), bár rengeteg mindent olvastam ebben a félévben, sok érdekességre bukkantam az interneten, és érezhetően fejlődött az IKT-val kapcsolatos tudásom, bőven van még miben elmélyülni
- céljaink, mint feljebb is írtam megvalósultak
- az együttműködés szuper volt, de erről még majd írok egyszer részletesebben (ezt azért tartom fontosnak, mert leszűrtem egy-két dolgot, ami jó tanács lehet bárkinek csapatmunkában)
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése