2012. december 2., vasárnap

Az elkészült webináriumunk!

Én is írnék pár szót a webináriumkészítés élményeiről. Eszter leírta, hogy mi módon készült el a végső produktum, én inkább a technikai részéről, és a saját benyomásaimról szeretnék írni.
Szóval a Google Hangouts nevezetű programját/alkalmazását (vagy nem is tudom, mi a helyes megnevezése) használtuk. Ahogy Eszter is említette, nem ment gördülékenyen (akadálymentesen :P ) a felvétel. Magunktól sose jöttünk volna rá, hogyan is kell rögzíteni egy konferenciabeszélgetést. A Hangouts egyébként szerintem egészen könnyen kezelhető, minden szükséges dolgot hamar megtaláltunk. Ahhoz viszont, hogy fel lehessen venni a beszélgetést Youtube-fiókkal is kell rendelkezni - ami persze Google alkalmazásokat használva nem bonyolult -, de ami nekem nagyon nem tetszett, hogy ahhoz, hogy rögzíteni tudjuk a beszélgetést, meg kellett adnom a telefonszámomat, amire küldtek egy kódot, amit be kellett írnom nekik, hogy engedélyezzék a rögzítést, majd a videó feltöltését youtube-ra. Egyébként se szeretem, ha olyan helyekre kötelező regisztrálnom, ahová egyáltalán nem akarnék, de bizonyos feladat(ok) teljesítéséhez muszáj... hát itt se lelkesedtem, mikor megláttam, hogy kell nekik a telefonszámom... A legfőbb problémám ezzel, hogy nem látom indokoltnak... biztos van rá valami magyarázat... (szerintem a robotokat más módon is ki lehetne szűrni, ha erről van szó; egy létező telefonszámot pedig bármilyen földi halandó meg tud adni, aztán kedvére töltögethet fel (kb.) bármilyen tartalmat. Szerintem... de tényleg nem tudom, ennek mi a "hivatalos" magyarázata.
Nah mindegy, sikeresen felvettük a hangoutot. Nekem még az volt a furcsa, hogy miután én indítottam a felvételt, nem tudtam megosztani a többiekkel a prezit, mert az az ablak nem jelent meg a megosztható ablakok között... pedig előtte ott volt. A problémát megoldva Réka kezelte a prezit ;)
A felvétel minősége szerintem is hagy némi (...igen sok...) kívánnivalót maga után. A hangproblémáknál én gyanítom, hogy a számítógépünkkel is lehetett valami...a mikrofon és a hangszóró elhelyezkedése is okozhat ilyesmi problémákat... (nah én ennyi "szakmait" tudok hozzáfűzni e téren :D ) A grafikai megjelenés is homályos, és valóban e kettő már sokat levon a produktumunk értékéből, és a belefektetett munkából is.

Mindazonáltal érdekes és mindenképpen maradandó élmény volt :) A konferenciabeszélgetésekere azonban továbbra is inkább a Skype-ot fogom használni ;)
És íme a produktumunk (youtube-videónk) linkje: https://www.youtube.com/watch?v=lfnt6UVLWOQ
belinkelem a prezit még egyszer, hiszen - mint már mondtuk - a videón az annyira nem élvezhető/olvasható: egy-ikt-akadalymentesitett-osztalyterem

u.i.: ezek csak magánvélemények voltak, nem néztem utána, hogy a biztonsági intézkedések miért így vannak stb., csak leírtam, hogy én hogy látom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése