2012. december 14., péntek

Moodle...

A rendszer, amiben igazán tanárnak érezhetem már magam.
Először megnéztem mi is a feladat, hogy miket is kell feltölteni, majd elképzeltem, hogy mely témát tudnám jól feldolgozni. A szakiskolában a 9-es évfolyammal épp az idegrendszer témakörét dolgoztuk fel, így gondoltam ennek egy résztémáját az érzékszerveket választom.
Segítette tehát a munkámat, hogy már voltak különböző online anyagaim is a témához.
Persze elsőre rengeteg nehézséget okozott, még az órai jegyzeteim elolvasása után is, hogy hogy is tudok akár egy egyszerű Word dokumentumot feltölteni, milyen nem túl egyértelmű szó alatt találom meg ezt a funkciót, aztán előbb utóbb belejön az ember.
A tananyag készítés számomra legélvezetesebb része a teszt készítés volt, amire külön kidolgozott rendszert biztosít a Moodle.
Magamat az informatikailag nem túl képzett, de azért elboldoguló pedagógusok közé sorolnám, így ebben a rendszerben számomra néha túl sok volt a felkínált lehetőség, de igyekeztem szűrni azokat, amikre jelen pillanatban igazán szükségem van.
A tananyag készítésére azért mondom, hogy igazán tanárnak éreztem magam, mert eszembe jutott a kicsit titokzatos pedagógus kép, hogy gyerek szemmel mennyire izgalmasnak tűnik a naplóba vagy az ellenőrzőbe írni. És itt a tananyag készítésnél úgy éreztem, hogy én lehetek a "titkos oldalon"!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése