Az ELTE-n, egy "IKT és web 2.0 a gyógypedagógiában" nevezetű kurzus keretében a félév során csoportban kell dolgoznunk egy projekten. Ez a blog pedig tanulási naplóként funkcionál, tehát a projekt során felmerülő kérdéseinket, problémáinkat, megoldásainkat, kapcsolódó tapasztaltainkat, gondolatainkat osztjuk itt meg. A téma, amely a mi csoportunknak jutott, az akadálymentesítés. Ezen belül is leginkább az IKT eszközök területén vett akadálymentesítés.
2012. december 11., kedd
Egyszer minden véget ér, utolsó utáni bejegyzés...
A blog ugyan a mi kis projektünket volt hivatott dokumentálni, de nem állom meg, hogy ne írjak végezetül pár sort a kurzus egy másik részfeladatáról is. Pláne, hogy már Eszter is említette az online tananyagkészítést. Jómagam a hétvégén csináltam meg, és bár eleinte nem voltam nagyon lelkes, és eléggé meg is szenvedtem a dologgal, végső soron nagyon büszke vagyok arra, amit létre hoztam. A tananyagot középiskolásoknak készítettem, ezen belül is leginkább magyarfakton lehet véleményem szerint alkalmazni. Elég egyszerű a témaválasztás indoklása, sokat foglalkoztatott mostanában egy Weöres Sándor vers, és ehhez próbáltam anyagokat keresni/ készíteni, illetve felvezetni a vers tárgyalását. Nem könnyű vers (sőt!), ezért nem is sikerült "tanakos területen" használhatóra a tananyag, viszont talán ha egyszer gimnáziumba keveredek magyart tanítani, hasznát fogom venni. A versről egyébként készítettem gondolattérképet, és ez a saját gondolkodási folyamatomban is fontos lépés volt. Maga az e-learning használat tanárként, (eltekintve a konkrétan létrehozott tananyagtól) azért jó eséllyel gyógypedagógusi pályám során is jó szolgálatot tehet még. :)
Olyannyira elégedett voltam (vagyok:)) magammal, hogy azóta legalább ötször végignéztem mindent, amit feltettem az e-learning oldalra. :) Megérte annyit dolgozni vele.
Visszatérve a projekthez, még egyszer köszönöm lányok a közös munkát! :)
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése